شهرتاریخی آسپندوس آنتالیا
نوشته شده توسط : enitour

آمفی تئاتر آسپندوس، یکی از اعجاب آورترین تئاترهای رو باز دنیا

نتیجه تصویری برای شهر تاریخی آسپندوس

حدود 155 سال پس از میلاد مسیح، هنگامی که پادشاهی رومی به نام مارکوس اورلیوس بر این بخش از ترکیه حکومت می نمود، تئاتر باستانی آسپندوس ساخته شد. آسپندوس که هم اکنون به عنوان یکی از مهم ترین تئاترهای رو باز جهان شناخته می شود، به آسانی حدود 15000 تا 20000 تماشاگر را در خود جای می دهد.
اگر از بالا به آمفی تئاتر آسپندوس که بر روی شیب تپه ساخته شده است نگاه کنیم، یک نیم دایره بسیار عظیم ساخته شده از جنس سنگ را خواهیم دید که جایگاه های تماشاگران نیز به صورت پله های سنگی منظم، در قسمت هلالی شکل آن ساخته شده است. همواره صندلی های ردیف اول مخصوص قضات، سناتورها و سفیران بوده و صندلی های ردیف دوم این آمفی تئاتر به افراد سرشناس شهر تعلق داشت. همچنین برای خانواده های سلطنتی و اشراف، جایگاه های مخصوصی در آسپندوس ساخته شده است.

نتیجه تصویری برای شهر تاریخی آسپندوس
بعلاوه این بنا دارای دو مسیر شیب دار بسیار بزرگ است که به منظور سهولت دسترسی تماشاچیان به جایگاه ها، احداث شده است. تالاری با 59 طاق قوسی شکل، بخش دیگری از آسپندوس است.
در قسمت شمالی آسپندوس بقایای قنات هایی وجود دارد که به کمک آبراه هایی مخصوص، وظیفه تأمین آب شهر را بر عهده داشتند.
گفته می شود آمفی تئاتر آسپندوس نشان دهنده سنت یونانی است و بعدها از این مکان به عنوان کاروانسرا استفاده می شده است. به همین علت آسپندوس در طول تاریخ همواره مرمت شده است و امروزه با فرسایش اندک و با حفظ تمامی ویژگی های دوران شکوه خود، پا برجا مانده است.

تور ارمنستان به دلیل نزدیکی و هم مرزی با کشور ایران ازجمله تورهای محبوب گردشگران ایرانی می‌باشد. قیمت تور ارمنستان به دو شکل زمینی و هوایی انجام می‌شود و تور زمینی ارمنستان نیز به دلیل عبور از جاده‌های بسیار سرسبز و خوش‌منظره مورد توجه می‌باشد. قیمت تور ارمنستان در لیست زیر می‌توانید آژانس‌های ارائه‌ دهنده تور ارمنستان را مشاهده نمایید.




:: برچسب‌ها: آسپندوس , آمفی تئاتر آسپندوس , اماکن دیدنی و گردشگری انتالیا , انتالیا , تور آنتالیا ترکیه , تور انتالیا , تور گردشگی انتالیا , جاذبه های تفریحی انتالیا , جاذبه های توریستی انتالیا , جاذبه های دیدنی انتالیا , جاذبه های گردشگری انتالیا , جاذبه های گردشگری کشور ترکیه , درباره انتالیا , دیدنی های انتالیا , سفر به انتالیا , شهر آسپندوس , شهر آنتالیا , شهر تاریخی آسپندوس , کشور ترکیه , گردشگری انتالیا , گردشگری در انتالیا , مارکوس اورلیوس , مراکز دیدنی و گردشگری انتالیا , مقاصد گردشگری انتالیا , مکانهای گردشگری انتالیا , مناطق تفریحی انتالیا , مناطق توریستی انتالیا , مناطق گردشگری انتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: